آلوئه ورا رنگین (RANGIN Aloe'Vera )

آلوئه ورا رنگین (RANGIN Aloe'Vera )

منوي اصلي

آرشيو موضوعي

آرشيو مطالب

لينکستان

ساعت

امکانات

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 663
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 663
بازدید ماه : 815
بازدید کل : 20815
تعداد مطالب : 575
تعداد نظرات : 10
تعداد آنلاین : 1


می دانید چرا سکسکه می کنیم؟
می دانید چرا سکسکه می کنیم؟

در فاصله بين حفره شكمي و سينه‌اي يك پرده ماهيچه‌اي به نام ديافراگم وجود دارد. وقتي تنفس مي‌كنيم و هوا را به درون ريه‌ها فرو مي‌بريم، ديافراگم پايين رفته و معده را تحت فشار قرار مي‌دهد تا ريه‌ها پر از هوا شود.

زماني كه هوا را از ريه خارج مي‌كنيم يا به اصطلاح عمل بازدم در ريه‌ها اتفاق مي‌افتد، ديافراگم بالا آمده و به اين ترتيب هوا از ريه‌ها خارج مي‌شود. بنابراين تا زماني كه تنفس مي‌كنيم، پرده ديافراگم بي‌وقفه و بدون ايجاد هيچ گونه سر و صدايي بالا و پايين مي‌رود. درحقيقت ديافراگم مشابه يك پيستون عمل مي‌كند، اما گاهي به دليل ايجاد گاز در معده يا افزايش ميزان اسيديته، پرده ديافراگم تحريك شده و در نتيجه منقبض خواهد شد. در چنين شرايطي وقتي هوا را به درون ريه‌ها فرو مي‌بريم، جريان هواي ورودي به ريه‌ها در مسير عبور با مانع مواجه مي‌شود و صداي عجيب و غريبي ايجاد خواهد شد كه در حقيقت همان صداي سكسكه است.

بنابراين مي‌توانيم بگوييم سكسكه عملي است كه بدن به كمك آن، مانع از خروج گاز معده مي‌شود و در چنين شرايطي پرده ديافراگم به عنوان يك مانع عمل مي‌كند،‌ اگرچه اين تغيير ايجاد شده، عبور هوا از مسير ورودي آن را نيز با محدوديت مواجه مي‌سازد، اما چنين تغييري به بدن در محافظت از ايجاد هرگونه اختلال در عملكرد طبيعي ديگر اندام‌ها كمك خواهد كرد.

البته توجه داشته باشيد كه كوچك‌تر شدن پرده ديافراگم هنگام نوشيدن مايعات يا رشد يك توده سلولي در نزديكي اين پرده ماهيچه‌اي نيز مي‌‌تواند منجر به سكسكه شود. بهترين راه براي پايان دادن به سكسكه نوشيدن يك ليوان آب خنك است،

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نويسنده: علیرضا طولابی تاريخ: چهار شنبه 22 خرداد 1392برچسب:, موضوع: <-PostCategory-> لينک به اين مطلب

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید. اینجانب با یاری خدا و همیاری و همکاری دوستان گرامی ام اقدام به راه اندازی این وبلاگ نموده ام.امیدوارم بهره کافی را ببرید.لطفاَ نظر فراموش نشه.متشکرم...

نويسندگان

لينکهاي روزانه

جستجوي مطالب

طراح قالب

© All Rights Reserved to alirezalux.LoxBlog.Com | Template By: NazTarin.Com